Wat biedt de website?
- De beschikbaarheid hoeft alleen te worden aangepast in het eigen reserveringsysteem. Door de koppeling wordt dit ook op Inhetgroen.nl getoond.
- Prijzen dienen wel te worden ingevoerd in het CMS van In het Groen
Voordelen beschikbaarheid tonen
De gast van nu is ongeduldigheid en wil graag direct weten of een camping of accommodatie plek heeft in de periode dat deze wil gaan. Om zo goed mogelijk hierop aan te sluiten kan je als eigenaar van een camping of accommodatie op Inhetgroen.nl de beschikbaarheid aangeven. Voor je gehele camping, voor een type campingplaats (bijvoorbeeld, standaard, extra groot of camperplaats) of voor al je Bed & Breakfast kamers of vakantiehuizen of een daarvan. De mogelijkheden zijn dus groot.
Wat zijn de belangrijkste voordelen?
- De gast weet direct of er plek is en is eerder geneigd om een aanvraag te doen of te boeken
- Wanneer je geen plek hebt voorkom je onnodige telefoontjes of e-mails. Wel zo handig in drukke periodes.
Hoe werkt het opgeven van de beschikbaarheid?
Dat werkt op twee manieren:
- Direct bij Inhetgroen.nl
Je geeft dit direct aan via je dashboard op de In het Groen website
Bij elke wijziging moet je dit dan wel telkens wijzigen
- Koppeling eigen reserveringsysteem
Je koppelt je eigen reserveringsysteem (bijvoorbeeld Tommy, Stratech, Recranet, etc.) met de In het Groen website (via het Holiday Agent Lite systeem). Inhetgroen.nl haalt de informatie over de beschikbaarheid uit je reserveringsysteem en laat dit direct zien. Het voordeel hiervan is dat je dus alleen de beschikbaarheid in je reserveringsysteem hoeft bij te houden. De prijzen van je campingplaatsen of accommodatie moet je nog wel opgeven bij In het Groen, maar dit werkt eenvoudig en hoef je natuurlijk niet vaak te wijzigen.
Volop inspiratie
De gast van nu wil geïnspireerd worden. De In het Groen website biedt volop inspiratie. Over provincies, regio’s en thema’s. Momenteel zijn er al de nodige pagina’s voor aangemaakt, maar wordt dit nog verder aangevuld.
Teksten van bedrijven zijn verbeterd
Bij een nieuwe website hoort goede, aantrekkelijke content (teksten, foto’s, etc.). Vekabo heeft geïnvesteerd in een verbetering van deze content. Onder meer door de studenten communicatie de teksten over alle bedrijven en accommodaties te laten controleren en herschrijven waar nodig. Ook zijn de inspiratie teksten verbeterd. Iets waar we aan blijven werken. Mocht je alsnog iets willen wijzigen aan je eigen teksten dan kan dit uiteraard. Dat doe je in het CMS (zie handleiding).
Denk aan goede, actuele foto’s
Foto’s zijn voor gasten het eerste en het allerbelangrijkste in de beoordeling van een camping of accommodatie. Met goede foto’s wordt je dus eerder geboekt. Zorg dus zelf voor goede, aantrekkelijke en actuele foto.s De foto’s op de In het Groen website worden anders getoond dan op de Vekabo website. Zo worden foto’s niet meer opgeblazen, en meer getoond in een rechthoek dan in een panorama formaat, zodat ze meer in hun oorspronkelijke formaat te zien zijn. Studenten van de opleiding fotografie hebben de foto’s van alle bedrijven en accommodaties beoordeeld. Hierover volgt nog een e-mail met de resultaten.
Prijzen, wisseldagen en kortingen
De In het Groen website biedt ook de mogelijkheid om de prijzen van je camping/accommodatie(s) aan te passen wanneer nodig. Zo kan je prijzen voor een bepaalde periode inplannen. Ook is het mogelijk om kortingen aan te bieden, bijvoorbeeld als last-minute deal. Per type campingplaats of type accommodatie kan je desgewenst verschillende wisseldagen instellen. Handig als je bijvoorbeeld een accommodatie alleen voor een week wilt aanbieden in het hoogseizoen.
Veel gestelde vragen
Kan ik zelf mijn beschikbaarheid aanpassen?
Jazeker. Alle informatie hierover vind je in de handleiding.
Zijn er kosten verbonden om mijn beschikbaarheid op te geven?
Nee, dit valt binnen je contributie aan Vekabo.
Kan ik koppelen met mijn eigen reserveringsysteem (zoals Tommy, Stratech, etc.)?
Jazeker en dat juichen we toe. Dit maakt het voor jezelf het makkelijkste. Alle informatie hierover vind je in de handleiding.
Kan een gast direct een aanvraag doen via In het Groen
Jazeker. Je dient hier dan nog op te reageren per e-mail (of telefonisch). We raden je aan dit binnen 24 uur te doen.
Kan een gast direct boeken via In het Groen?
De gast kan een reserveringsaanvraag doen via In het Groen. Je dient deze aanvraag dus nog goed te keuren.
Kan ik mijn teksten, foto’s en kenmerken aanpassen?
Jazeker. Alle informatie hierover vind je in de handleiding.
Ik wil geen beschikbaarheid opgeven, maar alleen een vermelding met mijn bedrijf. Kan dat ook?
Ja, dat kan ook. Je wordt hiermee wel minder snel gevonden op de website, omdat gasten in eerste instantie toch willen zien wat er beschikbaarheid is voor de periode dat ze weg willen gaan.
Vragen? Vraag het de helpdesk
Mocht je vragen hebben over de In het Groen website, stuur dan een e-mail naar helpdesk@inhetgroen.nl of neem contact op met het secretariaat via +31 (0)6-57183264.