Veelgestelde vragen

Heb ik een lidmaatschap nodig als ik wil overnachten bij een In het Groen camping of accommodatie?

Nee, je hoeft geen lid te zijn. Sterker nog: als gast kún je geen lid zijn. In het Groen is onderdeel van de vereniging Vekabo en de camping en accommodaties op de In het Groen website zijn lid van Vekabo. De campings en accommodaties heten je graag welkom als gast!

 

Kan ik een kortingspasje aanvragen?

Nee, In het Groen kent geen collectieve vorm van korting.

 

Hoe kan ik reserveren bij een In het Groen camping of accommodatie?

Op onze website kan je een aanvraag doen op de pagina van de betreffende camping of accommodatie. De reservering of boeking doe je echter rechtstreeks bij het bedrijf. De eigenaren van de bedrijven zijn zelf verantwoordelijk voor de afhandeling van reserveringsaanvragen. In het Groen bemiddelt niet bij reserveringen.

 

Hoe krijg ik een overzicht van de beschikbare campings en accommodaties?

Wanneer je zoekt voor een bepaalde periode dan krijg je een overzicht van de campings/accommodaties die in die periode beschikbaarheid hebben. Mocht de beschikbaarheid niet bekend zijn dan staat dat vermeld bij de camping/accommodatie. In dat geval kan je direct een aanvraag doen bij een camping of accommodatie op de pagina van het betreffende bedrijf. Je krijgt dan van het bedrijf spoedig bericht of er plek is.

 

Hoe is de vermelde overnachtingsprijs van een camping of accommodatie opgebouwd?

Dat staat normaal gesproken vermeld bij de camping of accommodatie. De prijs kan per kampeerplaats of accomodatie anders zijn opgebouwd. Dus de ene keer bijvoorbeeld per persoon en de andere keer voor de gehele kampeerplaats of accommodatie.

 

Betaal ik altijd het vermelde tarief?

Normaal gesproken wel. In de bevestiging die je na een aanvraag van de eigenaar van een camping of accommodatie ontvangt staan de werkelijke prijzen. Maar die zullen niet zo snel afwijken van de prijzen op onze website.

 

Heeft In het Groen ook een gids?

Nee, In het Groen brengt geen gids uit. Alle aangesloten camping en accommodaties staan op de website. Ook vind je inspiratie over bijvoorbeeld regio's of thema's op onze site. Voor nog meer inspiratie kan je je ook aanmelden voor onze nieuwsbrief. Je vindt het inschrijfformulier onderaan deze pagina. De nieuwsbrief verschijnt normaal gesproken eens per maand.

 

Heeft In het Groen ook campings of accommodaties in het buitenland?

Jazeker. Deze vind je op onze website. Het aanbod is nu nog wat beperkt, maar dat verwachten we in de toekomst uit te kunnen breiden.

 

Worden de In het Groen-bedrijven gekeurd?

Alle bij In het Groen aangesloten campings en accommodaties moeten voldoen aan bepaalde criteria. Een goede kwaliteit vinden we immers belangrijk. Nieuwe leden worden gecontroleerd en we proberen eens in de paar jaar een controle te doen.

 

Ik mis een filter op de website over een bepaald onderwerp. Kan ik daar dan wel op zoeken?

Nee, maar we vinden het belangrijk dat de filters aansluiten bij de wensen van gasten. Dus mis je een (in jouw ogen) belangrijk filter, laat dit dan aan ons weten via info@inhetgroen.nl.

 

Moet ik betalen als ik visite krijg op de camping of bij de accommodatie?

Bij sommige camping of accommodaties wel. Ook visite maakt gebruikt van voorzieningen op de camping. Zoals sanitair, speeltoestellen, of eventuele zwemgelegenheden.

 

Waarom moet ik bij sommige campings of accommodaties bij aankomst al het volledige bedrag betalen?

Bij het merendeel van de campings of accommodaties hoeft dit niet. Sommige campings of accommodaties vragen hier wel om (met name in het hoogseizoen). Dit omdat dagelijk gasten arriveren en vertrekken en het erg druk kan zijn voor de camping- of accommodatie-eigenaar. Daarnaast wensen gasten soms al vroeg in de ochtend te vertrekken, nog voor dat de receptie bijvoorbeeld open is.

 

Ik heb een idee over het verbeteren van de In het Groen website. Waar deel ik dit?

In het Groen is altijd opzoek naar mogelijkheden om haar diensten te verbeteren. Ideëen hiervoor worden dus op prijs gesteld. Heb je een idee of verbetering dan kan je dit doorgeven aan info@inhetgroen.nl. Alvast bedankt hiervoor.

 

Waar kan ik een klacht indienen over een In het Groen camping of accommodatie?

Helaas, je bent niet tevreden over een van de campings of accommodaties die zijn aangesloten bij In het Groen. Dat spijt ons. We gaan ervan uit dat je je ontevredenheid kenbaar hebt gemaakt bij het bedrijf, mondeling of via een e-mail of brief. Het is hierbij van belang dat je als gast concreet benoemt waar je niet tevreden over bent. Dit kan zowel de kwaliteit van de kampeerplaats of accommodatie zijn en/of de gemaakte afspraken/ communicatie.

De bij ons aangesloten bedrijven werken constant aan hun kwaliteit en willen leren van klachten. Als vereniging staan wij voor eigen ondernemerschap en dus ligt de eindverantwoordelijkheid voor het oplossen van je klacht bij de betreffende ondernemer. Heeft het bedrijf in een uitzonderlijke situatie jouw klacht toch niet naar beider tevredenheid kunnen oplossen, mail dan naar ons verenigingsbureau via info@inhetgroen.nl o.v.v. ‘Niet tevreden’.

 

Ik was niet op de hoogte van de leveringsvoorwaarden, moet dat niet bekend gemaakt worden vooraf?

Het beschikbaar stellen van de leveringsvoorwaarden is een taak van de eigenaar van de camping of accommodatie. Wanneer deze onvoldoende beschikbaar zijn dan kan je de eigenaar hier op aanspreken.

Waarom wordt bij de accommodatie je identiteitsbewijs gevraagd?

Onze leden zijn wettelijk verplicht hun gasten bij het inchecken te identificeren en te registreren. (Dit geldt voor alle accommodaties zowel in Nederland als in het buitenland.) Er moeten een aantal persoonsgegevens geregistreerd worden in het nachtregister. 
In principe kun je voor de registratie volstaan met het tonen / kort afgeven van je identiteitsbewijs, zodat de persoonsgegevens kunnen worden overgenomen. Je BSN is niet nodig voor registratie.